Criteria eindpresentatie

 

Hoe behaal ik het keuzevak?

Voor het behalen van het keuzevak niet aangeboren hersenletsel zijn er twee opties:

Een eindopdracht of een examenonderdeel op jouw stage.

Voorkeur heeft het examenonderdeel op jouw stage.

Hiervoor is het wel noodzakelijk dat je stage loopt met mensen met niet aangeboren hersenletsel.

Als dit niet mogelijk is, is er een alternatieve eindopdracht.

 

Verslag deelopdrachten

Naast het examen lever je een verslag in met de deelopdrachten. Dit verslag heeft een voorblad, inleiding en inhoudsopgave. In de inleiding stel je jezelf voor en leg je uit waarom niet aangeboren hersenletsel jouw interesse heeft.  

 

Eindpresentatie

Tijdens de eindpresentatie presenteer je de alternatieve eindopdracht. Je presenteert op een creatieve manier hoe je dit keuzevak vorm hebt gegeven. Je verteld waarom je dit keuzevak gekozen hebt en wat je geleerd hebt. Vervolgens vertel je wat je hiermee verder wilt of niet.

Daarnaast presenteer je de alternatieve eindopdracht.

 

Alternatieve eindopdracht

Je maakt een documentaire, presentatie of brochure.

Het product geeft een inkijkje aan mensen die niet weten wat NAH is en wat de gevolgen hiervan zijn. Maar ook aan iedereen die te maken heeft met NAH: cliënten en hun sociale netwerk, beroepsmatig geïnteresseerden zoals verzorgenden, verpleegkundigen, casemanagers enzovoort. In de documentaire, presentatie of brochure laat je zien wat NAH is, hoe een betrokkene dit ervaart en wat de gevolgen zijn. Je laat zien hoe de begeleiding eruit kan zien en hoe de naastbetrokkenen om kunnen gaan met iemand met NAH.

 

Je beschrijft onderstaande termen, zoals in de klas besproken:

  • Casus / profielschets
  • Signaleringsplan
  • Begeleidingsplan
  • Verslag gastles

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eindpresentatie

Tijdens de eindpresentatie presenteer je de alternatieve eindopdracht. Je presenteert op een creatieve manier hoe je dit keuzevak vorm hebt gegeven. Je verteld waarom je dit keuzevak gekozen hebt en wat je geleerd hebt. Vervolgens vertel je wat je hiermee verder wilt of niet.

Daarnaast presenteer je de alternatieve eindopdracht.

 

 

Naam student:

 

 

Onvoldoende, matig, voldoene, ruim voldoende, goed.

 

Beoordeling

 

Toont zichtbaar aan op een creatieve manier te presenteren hoe het keuzevak vorm is gegeven.

 

 

 

 

 

o/m/v/rv/g

Toont aan theoretische inhoud te hebben verwerkt in de presentatie.

 

 

 

 

 

o/m/v/rv/g

Kan vertellen wat zij/hij geleerd heeft van dit keuzevak

 

 

 

 

 

o/m/v/rv/g

Kan vertellen waarom hij/zij voor dit keuzevak gekozen heeft

 

 

 

 

 

o/m/v/rv/g

Gehele indruk: