Docent omgangskunde Freek Hoolsema

pedagogisch bekwaam

In de tegel pedagogisch bekwaam valt te lezen waar ik nu sta in de kritische reflectie. Hier begint deze tegel dan ook mee. Vanuit deze reflectie wordt onderbouwt hoe het proces is verlopen en op welke manier ik aantoon pedagogisch bekwaam te zijn. Onder deze reflectie zijn dan ook alle bewijsstukken te lezen die dit als geheel vorm geven. In de reflectie wordt ook uitgelegd hoe de bewijsstukken zijn opgebouwd.

 

Het proces heb ik als leerzaam ervaren en neem ik mee in mijn verder werkende leven, zowel in mijn rol als docent, als in mijn rol als mens.

 

Veel lees plezier!

 

Freek Hoolsema

Inleidende Tekst Enquête

Inleidende Tekst Enquête   Aan de hand van een enquête (zie bewijsstuk 1 Enquête) heb ik studenten gevraagd welk beeld ze hebben van mij als docent. Hierdoor schets ik een beeld van wie ik ben als docent.   Welke conclusie zijn er te halen uit de enquête? De...

Verslagen van individuele gesprekken

Verslagen van individuele gesprekken   Hieronder staan verslagen van individuele gesprekken die laten zien hoe ik werkzaam ben als SLB-er en mijn rol als pedagoog neerzet. De namen die er in staan zijn fictieve naam i.v.m. privacy.   Planning individuele...

Sinterklaas vieren met de klas

Sinterklaas vieren met de klas                                                                                 9-12-2022   Situatie beschrijving Als SLB-er heb ik een klas met mooie mensen waarbij een ieder zijn eigen verhaal heeft. Voor de vorming van de klas en...

Beeldend in het drama lokaal

Situatie schets: Het vak beeldend is binnen het Noorderpoort geen populair vak en er zijn weinig docenten die dit vak willen geven. Zelf heb ik aangegeven dat ik dit wel één periode wil proberen en te kijken hoe ik dit vak op een leuke, actieve manier vorm kan geven....