Docent omgangskunde Freek Hoolsema
pedagogisch bekwaam
In de tegel pedagogisch bekwaam valt te lezen waar ik nu sta in de kritische reflectie. Hier begint deze tegel dan ook mee. Vanuit deze reflectie wordt onderbouwt hoe het proces is verlopen en op welke manier ik aantoon pedagogisch bekwaam te zijn. Onder deze reflectie zijn dan ook alle bewijsstukken te lezen die dit als geheel vorm geven. In de reflectie wordt ook uitgelegd hoe de bewijsstukken zijn opgebouwd.
Het proces heb ik als leerzaam ervaren en neem ik mee in mijn verder werkende leven, zowel in mijn rol als docent, als in mijn rol als mens.
Veel lees plezier!
Freek Hoolsema
Inleidende Tekst Enquête
Inleidende Tekst Enquête Aan de hand van een enquête (zie bewijsstuk 1 Enquête) heb ik studenten gevraagd welk beeld ze hebben van mij als docent. Hierdoor schets ik een beeld van wie ik ben als docent. Welke conclusie zijn er te halen uit de enquête? De...
Feedback van collega’s op mijn handelen als pedagoog
Feedback van collega’s op mijn handelen als pedagoog. Hieronder staan meerdere verslagen van feedback wat ik heb verzameld van collega’s. Dit geeft een beeld van mijn rol als pedagoog. In deze onderstaande verslagen zijn reflecties weergeven van lessen die ik...
Verslagen van individuele gesprekken
Verslagen van individuele gesprekken Hieronder staan verslagen van individuele gesprekken die laten zien hoe ik werkzaam ben als SLB-er en mijn rol als pedagoog neerzet. De namen die er in staan zijn fictieve naam i.v.m. privacy. Planning individuele...
Sinterklaas vieren met de klas
Sinterklaas vieren met de klas 9-12-2022 Situatie beschrijving Als SLB-er heb ik een klas met mooie mensen waarbij een ieder zijn eigen verhaal heeft. Voor de vorming van de klas en...
Kritische zelfreflectie pedagogisch handelen
Kritische zelfreflectie bekwaam; pedagogische handelen beginsituatie: Zoals beschreven staat bij mijn startsituatie (zie Tegel, Wie ben ik?) wordt duidelijk en helder dat ik al veel ervaringen heb als pedagoog. Deze ervaringen zijn opgedaan in de zorg en werken in...
Beeldend in het drama lokaal
Situatie schets: Het vak beeldend is binnen het Noorderpoort geen populair vak en er zijn weinig docenten die dit vak willen geven. Zelf heb ik aangegeven dat ik dit wel één periode wil proberen en te kijken hoe ik dit vak op een leuke, actieve manier vorm kan geven....